Isnin, 3 Oktober 2011

mereka katakan~

Bismillahirrahmanirrahim..

Tuhan,mereka katakan aku kuat untuk berdiri seorang,
tetapi mereka tidak nampak aku melutut terduduk di depan-Mu meminta bantuan,
Tuhan, mereka katakan aku sangat hebat di depan,
tetapi mereka tidak nampak betapa kecutnya perutku dan gigilnya lidahku ketika mahu memberi pengisian,
Tuhan, mereka katakan aku berlari kencang di atas jalan dakwah ini dalam masa yang singkat,
tetapi mereka tidak tahu betapa sakitnya diriku ketika usaha mahu mencintai jalan dakwahMu,
Tuhan, tolong, katakan pada mereka,
aku tidak sekuat yang mereka tahu,
aku tidak sehebat yang mereka kata,
aku tidak sebaik itu, aku tidak seperti itu...
aku masih lagi ingin berusaha mencintaiMu,
walau aku tahu jiwa ku masih selalu merindukan dunia,
jiwa ku masih jiwa mutarobbi,yang inginkan belaian dari Murobbi ku, ya Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan